MediaplanningVan marketingcommunicatie tot mediaplanning en -inkoop |
Hier staat een aantal links naar websites die voor een mediaplanner erg nuttig zijn.
PitchBlink is een platform voor de communicatiebranche, adverteerders, bureaus en media. Door de uitgebreide cases, nieuws en awards van bureaus en media vormt het een inspiratiebron.
De internetsite www.tipnl.nl biedt de mogelijkheid om alle tariefkaarten van SBS, IP en Ster te raadplegen. Informatie over kranten en tijdschriften is te vinden op www.cebuco.nl en www.hoi-online.nl.
Op de sites van de diverse verkoopexploitanten van media is veel informatie te vinden over doelgroepen, tarieven, enzovoort. In het boek Mediaplanning worden er in Deel IV over mediumtypen diverse exploitanten genoemd van de verschillende media.
Sites van de diverse mediabureaus, de namen van de bureaus en de bijbehorende sites, zijn te vinden via www.ster.nl.
Een site met veel medianieuws, mediaonderzoeken en media is www.mediaonderzoek.nl. Op de websites van de verschillende onderzoeksbureaus die in het boek Mediaplanning worden behandeld, kunnen de nieuwste mediaonderzoeken worden geraadpleegd.
De site http://medianetwerk.ning.com/ is met ruim 7300 leden het grootste social network voor communicatie professionals in Nederland en België.
Daarnaast kun je op de volgende sites ook veel nuttige informatie vinden: www.multiscope.nl, gespecialiseerd in online marktonderzoek.
www.intomartgfk.nl, marktonderzoeksbureau met veel mediaonderzoek.
www.kijkonderzoek.nl, onderzoek naar kijkgedrag in Nederland.
www.cbs.nl, Centraal Bureau voor de Statistiek.
www.adformatie.nl, website voor de marketingcommunicatiebranche met verschillende links.
www.tijdsbesteding.nl, over Tijd, Media en Cultuur; hoe besteden mensen hun tijd?